top of page
Image by Alex

Çalışan Deneyimi

Çalışan deneyimi kültürü, baÄŸlılığı ve baÅŸarıyı doÄŸrudan etkiler. MüÅŸteri sadakati açısından marka itibarının yanı sıra, yetenekleri çekmek açısından iÅŸveren marka deÄŸeri üzerinde büyük bir etkiye sahiptir.

DeÄŸer zinciri çalışanlarla baÅŸlar, müÅŸterilerle biter. Çalışan ve müÅŸteri ötesinde; tüm insanların iyiliÄŸi için geliÅŸim gösterin!

Çalışan deneyimi, bir çalışanın iÅŸe adaylıktan baÅŸlayarak ÅŸirketten çıkışına kadar belirli bir organizasyondaki tüm temas noktalarındaki yolculuÄŸuna iliÅŸkin algılarıdır. Åžirketin fiziksel çalışma alanı, kültürü ve teknolojisi, çalışan deneyiminin (EX) önemli bileÅŸenleridir.

​

Bir çalışanın gerçekleÅŸtirdiÄŸi tüm etkileÅŸimler bir düÅŸünce doÄŸurur, ardından bir duyguyu tetikler ve bu ikisi bir algı oluÅŸturarak çalışanların davranışlarını ÅŸekillendirir. Bu nedenle, tüm kararlarımızın, giriÅŸimlerimizin, iletiÅŸim yollarımızın, adaylarımız ve çalışanlarımızla olan etkileÅŸimlerimizin, organizasyonumuzla olan deneyimlerini iyileÅŸtirmenin yollarını bulmak için etkisini anlamak önemlidir.

​

Organizasyonunuzla ilgili deneyimleri ne olursa olsun, kesinlikle müÅŸteri deneyimi üzerinde de büyük bir etkiye sahipler. DeÄŸer zinciri çalışanlarla baÅŸlar ve müÅŸterilerle biter. Ä°ÅŸin özünden - yani çalışandan - baÅŸlayın, ardından müÅŸteri ve iÅŸ sonuçları üzerindeki büyük etkiyi görün; tüm insanlar (çalışanlar, müÅŸteriler ve diÄŸer paydaÅŸlar) için daha iyiye doÄŸru geliÅŸmek için!

Uçtan Uca Çalışan Deneyimi

Her kuruluÅŸun üç ana deneyim aÅŸaması vardır:

Aday - Çalışan - Ayrılık & Yeniden KavuÅŸma

Her aÅŸama, her organizasyon için tamamen benzersizdir. Tüm bu üç aÅŸamada her organizasyonun farklı tema ve giriÅŸimleri olabilir. Ayrıca, her tema ve giriÅŸim, çeÅŸitlendirilmiÅŸ insan kiÅŸiliklerine göre farklı olmalıdır. (demografilerine, özelliklerine, kıdemlerine, uzmanlık alanlarına, vb. göre).

​

Bu nedenle, çalışan deneyimini incelemek ve geliÅŸtirmek, her yolculukta hem doÄŸrusal hem de derinlemesine bilgi gerektiren T-shape uzmanlığa ihtiyaç duyar. AÅŸağıda farklı temalar/giriÅŸimler ile uçtan uca bir çalışan deneyimi yolculuÄŸunun üst düzey tanımlarla nasıl göründüÄŸünü görselleÅŸtirmeniz için sadece ve örnek verilmiÅŸtir:

Renkli kalemler

Aday Deneyimi

Yetenek Çekme

İşe Alım

Paper%20Color%20Palette_edited.jpg

Çalışan Deneyimi

Onboarding ve Oryantasyon

Performance ve Bonuz

Takdir ve Ödüllendirme

EÄŸitim ve GeliÅŸim

Yetenek Yönetimi

Ücret ve Yan Haklar

İletişim ve İşveren Markası

Ä°ÅŸbirliÄŸi Kültürü

Bağlılık ve Tutundurma

Well-being 

Image by Alex

Ayrılık & Yeniden KavuÅŸma Deneyimi

Ä°stifa

Ä°ÅŸten Çıkarma

Networking

Tekrar Çalışma

Güçlü bir BaÄŸlılık Yaratmak için
Çalışan Deneyimi Tasarımı

Çalışan Deneyimi Tasarım Programı'nda çıktığımız yolda 5 adım var;

  • keyifli yönleri ve zorluklarıyla mevcut çalışan deneyimlerini keÅŸfedin

  • organizasyonun ihtiyaç ve hedeflerine göre önceliklendirilen yolculukları belirleyin

  • her yolculuk için farklı kiÅŸileri (persona) tanımlayın ve mevcut deneyimlerini özelleÅŸtirin

  • daha iyi çalışan deneyimleri için yapılması gereken daha iyi temel süreçleri, temas noktalarını ve inisiyatifleri önceliklendirilmiÅŸ yolculukları tasarlayın

  • çalışan deneyimini ölçmek için iki yönlü ve sürekli iletiÅŸim ve etkileÅŸimi saÄŸlayan bir sistem kurun

1. KeÅŸfet

Çalışan Deneyimi Yolculukları ve Personalar

Bir bütün olarak çalışan deneyimi konusunda organizasyonun mevcut zorluklarını keÅŸfetmeye baÅŸlıyoruz. Ardından kalitatif ve kantitatif araÅŸtırmaları analiz ederek çalışan profillerini belirleme, farklı profillerden örneklem belirleme, birebir grup görüÅŸmeleri yapma ve Persona çalışmalarını tamamlama ile devam ediyoruz.

​

Veri ve Sistem Analizi

Anket sonuçları (GPTW ve diÄŸerleri)

1:1  ve Grup GörüÅŸmeleri

Persona Kartları Ä°çerik ve Tasarımı

4. Uygula

Yeni Yolculukları Uygula, Gözlemle ve DeÄŸerlendir

Tasarlanan çalışan deneyimi süreçlerini hayata geçiren organizasyonun, programda tanımlanan personalardan bir sistem üzerinden veya farklı kanallardan sürekli geri bildirim toplamasını bekliyoruz.

​

 

Kalitatif ve Kantitatif Anketler

2. Hayal Et

Persona Bazlı Çalışan Deneyimi Yolculukları

KeÅŸif aÅŸamasından sonra bir çalıştay düzenliyoruz, tanımlanan farklı kiÅŸiliklerin her birinin bir yıllık yaÅŸam yolculuklarını analiz ederek acı-tatlı-belirsiz süreçleri belirliyoruz. Daha sonra, iyileÅŸtirme ve geliÅŸtirmeler için çalışan deneyimine odaklanılacak kritik süreçleri belirliyoruz.

​

Atölye Çalışması Fasilitasyonları

5. GeliÅŸtir

Mevcut Yolculuklar ve Yenileri

Çalışan deneyim süreçlerinin organizasyonla ilgili genel bir deÄŸerlendirmesini yapıyoruz.  Ä°yileÅŸtirme ve geliÅŸtirme alanları belirliyor ve geliÅŸtirilecek ek çalışan deneyimi süreç çalışmaları tespit ediyoruz.

​

DeÄŸerlendirme Raporu

3. Tasarla

Çalışan Deneyimi Yolculukları, Ä°nisiyatifleri ve Playbook

Sonrasında belirlenen kritik çalışan deneyimi süreçlerinin uçtan uca tasarlanması, süreçler bazında gerekli olan inisiyatiflerin belirlenmesi ve karar çalışmalarının hayata geçirilmesi için çalışmalar yapıyoruz.

​

Yolculuk Tasarımı Atölye Çalışmaları

Ä°cra Kararları için Çalışma

Çalışan Deneyimi Playbook Tasarımı

Daha fazla bilgi almak ve toplantı talep etmek için:

_edited.jpg

Çalışan Deneyimi
Playbook

Great Company Inc.

Tasarlanan Çalışan Deneyimi Yolculuklarınız için

Çalışan Deneyimi Playbook

Organizasyondaki çalışan deneyimi yolculuÄŸu sahipleri için kullanılacak süreçler, temas noktaları, ilgili sistemler ve belgelerle tüm çalışan deneyimi yolculuÄŸunu kapsayan bir dijital oyun kitabı tasarlıyoruz.

​

Ayrıca kitap, insanların kendilerini geliÅŸtirmeleri için bazı yararlı bilgiler, kaynaklar, ipuçları ve püf noktaları içerecektir.

Çalışan deneyimi playbook içinde yer alabilecek bazı konu baÅŸlıkları

  • Yönetim Kurulu BaÅŸkanı / CEO Önsöz

  • Bir Sayfada Kültür ÖÄŸeleri (One Pager)

  • Çalışan Deneyimi Ekip Üyeleri

  • Çalışan Deneyimi Manifestosu

  • Çalışan Deneyimi Stratejisi

  • Persona Kartları

  • Çalışan YolculuÄŸu Haritaları (AÅŸamalar, Ana Süreçler, Temas Noktaları, Temel Ä°nisiyatifler, PaydaÅŸlar ve Ä°ÅŸbirliÄŸi Konuları)

  • Çalışan Deneyimi Öncelikli Ä°nisiyatif Planı

  • Kalitatif ve Kantitatif Test / Anket Formları

  • Deneyimle Ä°lgili Temel Prosedürler

  • Terimler SözlüÄŸü

  • Ä°letiÅŸim Bilgileri

bottom of page