• Sibel Keyvan

“İletişim” Hak Ettiği Değeri Yeniden Kazanacak

Updated: Feb 14

Son dönemde Linkedin’de kurumsal iletişim alanındaki iş ilanlarının artışını gözlemliyorum. 'Neler oluyor' diye merak ettim. Global araştırma şirketlerinin bu döneme özel araştırmalarını okuyorum; danışmanlık verdiğim şirketler ve pazarlardaki gözlemlerim bu alanın hak ettiği değerin yeniden kazanacağı yönünde.


Pandemi süreci çalışma sistemimizi değiştirdi. Pek çok firma bu dönemde zorunlu olarak deneyimlediği uzaktan çalışma şeklini bundan sonra da sürdüreceğini açıkladı. Birçoğu hala değerlendirme sürecinde. Bazı şirketler ise şartların zorlayıcılığına rağmen eski düzeni sürdürmeye çalışıyor.


Şu bir gerçek “sağlıklı iletişim” hayatlarımızda her zamankinden daha önemli hale geldi. İş dünyasında ise zaruret… Uzaktan çalışma sistemi, çalışanların fiziksel sağlığını korumak üzere doğdu, pandemi döneminde çok efektif sonuçlar da getirdi. Çalışan sağlığı, iş sürdürülebilirliği bu sistem sayesinde mümkün oldu.


Şimdi deneyimlerken görüyoruz ki tek bir çatı altında toplayamadığımız çalışanlar, değişen şirket değerlerini benimsemekte, birbirleriyle sağlıklı iletişim kurmakta, ortak hedefler için birlikte hareket etmekte zorlanıyorlar. Bu gerçeklikte direk olarak satışları, karlılığı etkiler hale geldi.


Diğer yandan gelişmeleri doğru okuyup esnek davranamayan şirketler çalışanları dışında, hedef kitleleri ve toplumla da sağlıklı iletişim kurmakta zorlanıyorlar. Belki hedef kitleleri alıştıkları yerde değil, ihtiyaçları ve öncelikleri değişti ya da belki samimi bulmuyorlar sadakatleri zedelendi. Sebep her neyse bulmak, sabırla yeniyi inşa etmemiz gerekecek.


Bu döneme özel yapılan araştırmalar diyorki tüketiciler, şeffaf, samimi, doğru ve etkileşimli iletişim diline sahip, hem çalışanına hem tüm paydaşlarına aynı hassasiyetle yaklaşan, toplumsal fayda yaratan, sosyal sorumluluk bilincinde olan şirketlerden satın alma yapmaya devam etmişler.


Pek çok şirkette ne iş yaptığı tam olarak anlaşılmadan, yıllarca alınabilecek verimin binde biriyle çalıştırılan, hatta atıl tutulan kurumsal iletişim departmanları ve ekiplerinin sahnede yerini alma zamanı geldi de geçiyor bile.


Yapılabilecek o kadar çok şey varki… Umarım kurumsal iletişimciler krizin etkilerini fırsata dönüştürebilirler. Bence bu kez farklı olacak, neden mi?

Patronlar, tepe yöneticiler onları dinlemeye hiç bu kadar istekli ve ihtiyaçlı olmamışlardı


Şirketin vizyon, misyon, şirket değerlerini ortaya koyan, toplumsal hassasiyetlerle şirket değerlerini ortaklaşa olduğu sosyal sorumluluk bilincinde projeler yaratan, şirketin çalışanlarına, hedef kitlesine, topluma olan görev ve sorumluluklarını yerine getirmesini sağlayan, şirketin tüm departmanları, arasında sağlıklı ve etkileşimli bir iletişim ağı kuran, çalışanların kalbine dokunarak şirketin hedef ve amaçlarına yönelik birlikte hareket kabiliyeti sağlayan tek bir nokta var o da “kurumsal iletişim”.


Ya göründüğün gibi ol, ya da olduğun gibi görün” Mevlana’nın bu sözünü bu döneme çok yakıştırıyorum. Çünkü samimiyet tüketici - şirket/ürün değerlendirmelerinde açık ara önde gidiyor. Sağlıklı iletişimin başarısı da samimiyetten geçiyor.

217 views0 comments

Recent Posts

See All